11. maaliskuuta 2018

Sinikeltainen maa



Täällä ollaan! 
Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia ja, että mitenkä täällä sinikeltaisessa maassa sujuu. :) Olen ollut täällä jo yli kuukauden ja jos tänään lasketaan niin olen vielä tasan kaksi kuukautta. Meni kyllä ihan älyttömän nopeasti tuo ensimmäinen kuukausi!  Viikot vaan vieri eteenpäin. Veikkaan, että seuraavatkin kuukaudet etenee rivakasti. Onhan mulla jo ikävä kotiinkin. Oon semmoinen kotihiiri. Oon miettiny, että sit kun kotiinpaluun aika koittaa en varmaan pysy pöksyissäni ilosta. :`D Innokkuutta kotiin palaamisen suhteen lisää kans monet tapahtumat mitä kesän alussa on tiedossa. Kaverin kihlajaisjuhlat on melki heti kun saavun Suomeen, kesätyöt alkaa kahden päivän kotiutumisen jälkeen (:`D), eka pääsykoe on toukokuun lopussa ja seuraava kesäkuun alussa (no pääsykokeista en kyl tällä hetkellä oo nii innossaan, kosk lukeminen vielä vaiheessa), parhaan kamun yo-juhlat ja sitten juhannus ja niin edelleen. 
Nään tietenkin kaikki ihanat kaverit ja kotiväen! Ikävä on <3



Leivoin täällä laskiaisena laskiaispullia :)

Noh, pittäähän mun kertoa jotain täältäkin eikä koko ajan hehkuttaa Suomea. :D 
On ollut tosi mukavaa tähän mennessä! Perhe on kaikin puolin ihana ja ystävällistä porukkaa. Ei turhaan kehunu se aiempi aupair tätä perhettä! Lasten kanssakin sujuu hyvin, vähän on pojalla välillä huonoja hetkiä, mutta tää tyttö on kyllä aina niin ilosella päällä. :) Ovat myös tykänneet musta ;) 
Arkisiin puuhiin mulla kuuluu aamulla seittemältä nousu ja aamupalan laitto. Keitän neljä kuppia kaffia ja laitan kananmunat poriseen, sitten nostan muroja ja jogurttipurkkeja pöydälle. Heleppoo. Autan lasten pukemisen kanssa, ja vanhemmat vie lapsoset kouluun ja päiväkotiin samalla kun menevät itse töihin, abaut siinä 7:45 maissa. 
Sitten mulla onkin vapaa-aikaa aina sinne kello 15 - 15:30 saakka, kun haen lapset kotiin. Syyään välipalaa ja mahdollisesti leikin jtn pienemmän kanssa. Lapset tykkää leikkiä itsenäisesti ja he menevät kans monesti naapurin lasten kanssa pihalle puuhaileen. Alan sitten viien maissa tehdä ruokaa, jonka pittää klo 18 olla valmis, jolloin vanhemmat tulee töistä. Ruoaks teen aika perus kotiruokaa, hyvin on tähän asti kokkailut sujunu. Perhe on ostanu mulle omaa gluteenitonta pastaa ja mm. kananugetteja pakkaseen. Toki kans leipää ja näkkärii! :)




Sit aina syöntien jälkeen siivoan keittiön ennalleen. 
Viikottain pyykkään yhtenä päivänä ja yhtenä päivänä siivoan koko talon. Siivoamisesti ei aluksi ollu puhetta, mut sanoin et voin siivota kyl enemmänki. Nyt siivoan siis kerran viikossa ja saan siitä lisää palkkaaki. Viikonloput mulla on sit vapaat. Oon käyny jo useemman kerran Tukholman keskustassa ja käyny tutkimassa lähistöllä sijaitsevia linnoja! Onneksi otin järkkärin matkaan niin saan räpsittyä kuvia. Perhe maksoi minulle bussi- ja junakortin, joten pääsen nämä kolme kuukautta liikkumaan Tukholman ympäristössä niin paljon kuin haluan! Eilen kävin mm. Ikeassa ja matkustin ekaa kertaa bussilla. Ei ollu vaikeeta! 





Par`aikaa istun Tukholman vanhan kaupungin eräässä kahvilassa. Metsästin kahvilan, jossa olis ilmainen wifi sekä pistorasioita. Oon kaverin kans puhunu äänipuhelua facen kautta ja suunniteltiin vähän kesälle ohjelmaa. Nyt oli kans hyvä sauma päivittää tätäki blogia. :D 

Ohessa reissun aikana jo otettuja kuvia. Katotaan jos nähdään vielä näitten parin kuukauden aikana! Kevät tulee ja sitten minäkin olen jo kotona. <3



10 kommenttia:

  1. Kiva lukea kuulumisiasi sieltä! Nauti auppari-ajasta :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava kuulla! :)
      Juu, otan kyllä kaiken irti! Vielä on vajaa kolme viikkoa täällä jäljellä!

      Poista
  2. Hauskaa au-pair aikaa! Hyvä päätös lähteä jonnekin vaikka onkin kotihiiri pohjimmltaan :) Minä olin aikoinani kauan kauan sitten au-pairina Lontoossa. Mukavaa aikaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Paljon kiitoksia! :)
      Olen kyllä iloinen että päätin lähteä matkaan. Vaikka en täällä ole kuin kolme kuukautta, niin silti saa kokemusta kerrakseen ja joutuupi opettelemaan olemaan poissa kotoa! :D Varmasti oli ikimuistoista aikaa tuolla Lontoossa!
      Kiitos kommentista! :)

      Poista
  3. Ihania kuvia ja ihanaa, että viihdyt siellä! Ruotsi on niin ihana paikka! Toistan nyt koko ajan sanaa ihana, mutta Ruotsi-fanina ei oikein muutakaan osaa sanoa!
    Nauti keväästäsi siellä, ja hengitä keuhkot täyteen ruotsalaista positiivisuutta! <3 xx

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Elsa! <3
      Ihana, piristävä kommentti!
      Aion ottaa ilon irti vielä viimeisistä viikoista, kevät on täällä jo kovassa vauhdissa; paikat alkaa pikkuhiljaa vihertää.

      Poista
  4. Tosi hienoja kuvia jälleen! Vasta nyt luen tämän.. On jo ikävä. <3 Pitää soitella nyt tällä viikolla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ihanainen! <3
      Voin sanoo, että itsekin vastaan tähän sun kommenttiin vasta nyt. :`D Soitellaan ehdottomasti lähiaikoina, laitan sulle vaikkapa viestillä tarkemmin.

      Poista