23. lokakuuta 2017

Välähtelevä inspiraatio



Moikka!
Tiedättekö sen tunteen, kun yhtäkkiä tulee johonkin asiaan kunnon inspiraatio!? Sellainen, joka roihahtaa kerta heitolla, eikä vain yksi asia innosta vaan asioita tulee lisää ja lisää. Mulla käy monesti näin kun jään selailemaan pitemmän aikaa omaa blogiani ja muiden blogeja. Tänään se taas tuli... mahdoton inspis, semmonen tunne, että tämä juttu on toteutettava ja heti. :D Tosi monesti inspis minulla iskee oman blogini ulkoasua ajatellen. Varsinkin, kun ei ole pitkään aikaan muokkaillut "sivupalkkeja", värejä tai uudistanut banneria. Ja myös varsinkin silloin, kun huomaa, että muut suosikkibloggarit ovat uudistaneet bloginsa ilmettä, jotkut aivan pienillä yksityiskohdilla, toiset täysin uudella bannerilla. 





Nyt oli pakko tarttua inspiksestä kiinni. Se on sen verran monta kertaa jo tullut ja aina kuitenkin huhuilee tuolla takaraivossa. Olen tosi innoissani! Bannerin uudistaminen ja muutenkin blogin ulkoasun muokkaaminen ovat nyt ajankohtaisia juttuja, kun edellisestä kerrasta on jo pitkä aika. Joka kerta, kun olen uuden bannerin suunnitellut ja lisännyt blogiin, olen ollut aina yhtä innoissani ja ylpeä tuotoksestani. Mutta joka kerta se innostus on alkanut hiljalleen hiipua. Alkaa tuntua, että on jo katsellut tuota tarpeeksi kauan ja rupeaa löytää siitä virheitä. Sitä alkaa miettimään, että mikä olisi paremman näköinen banneri.






Mielestäni banneria ei pitäisi kuitenkaan vaihtaa liian tiheästi. Se on ikään kuin blogin tärkein silmätikku, sillä ihmiset tunnistavat siitä heti blogisi. Itse vaihdoin banneria turhan tiheään tahtiin, kun blogini perustin. Silloin olin kylläkin vielä epävarma millainen blogini tulisi olemaan niin sisällöltä kuin ulkoasultaan. Nyt minulla on ns. selvät sävelet, ja haluaisin ikään kuin päivittää blogini ilmettä. Se tarve tulee väkisinkin aina, jossakin vaiheessa. Blogista tehdään koko ajan jokaisen bannerin myötä oman näköisempää. Tuo vois olla aika hyvä kuvaus. Monet bloggarit nimenomaan päivittävät esim banneria, mutta ei liian radikaalisti. Usein säilytetään ainakin joitain tiettyjä piirteitä vanhasta ulkoasusta, toisinaan blogin ilme voi kyllä mennä ihan uusiksi. Se on se kuuluisa inspiraatio, joka nämä saa aikaan. 






Nyt syvällisemmät ja analysoivat tekstit sikseen ja ilmoitan virallisesti, että aion uudistaa blogini ulkoasua. En osaa sanoa milloin työn tulos tänne päivittyy koko komeudessaan (;D), mutta nyt kun minulla on aikaa jokseenkin enemmän työstän projektia koko ajan vähitellen. :) Saattaahan toki olla, että projekti eteneekin nopeasti, jos innostus iskee! Minulla ei yleensä ole kauaa mennyt, mutta toki haluan tehdä bannerin huolella. Luulen, että ette joudu kauaa odottamaan nimittäin tällaisiin "töihin" intoa minulta kyllä löytyy!

Mitäs sanotte suunnitelmistani? :)
Ohessa muutamia, toivottavasti inspiraatiota herättäviä, valokuvia!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti