2. kesäkuuta 2014

Raparperi-kookospiirakka

Ensimmäiseksi, toivotan kaikille ihanaa ja rentouttavaa kesää! Koulut loppuivat monella lauantaina, niin myös minulla. Sain peruskoulun päättötodistuksen käteen ja olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. :) Syksyllä sitten kohti uusia seikkailuja! Kesälomalla minä aion käydä rannalla, mökkeilemässä, kaupungissa, ystävän luona yökylässä, huvipuistossa, rippijuhlissa ja siskojen luona yökyläilemässä. Mitäs te muut aiotte tehdä lomalla? :) Ai niin, tietenkin aion myös leipoa ja kokeilla uusia reseptejä! Minulla alkaa jo huomenna ensimmäinen rentoutuminen, kun menen kaverille yökylään. Aiomme pyöräillä ja nauttia loman alkamisesta! En oikein itsekään ymmärrä että peruskouluun ei ole enää menemistä ja että loma on jo ylipäätänsä alkanut! :D Rentouttavaa kesälomaa kaikille ystäville, lukijoille ja tuntemattomillekin!

75 g voita
1 dl sokeria
2 munaa
2½ dl gluteenittomia Provena täysjyväkaurajauhoja
½ tl ksantaania
1½ tl leivinjauhetta¨
1 dl maitoa

Päälle:
3-4 dl raparperipaloja

Kuorrutus:
50 g voita
½ dl sokeria
1 muna
1½ dl kookoshiutaleita
1 tl vaniljasokeria

Vaahdota voi sokeri vaahdoksi. Lisää munat yksitellen. Sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää taikinaan maidon kanssa. Levitä taikina voideltuun ja korppujauhotettuun irtopohjavuokaan. Painele päälle raparperipalat. Paista piirakkaa 200 asteessa noin 20 minuuttia. Kiehauta kaikki kuorrutteen ainekset kattilassa (varo ettei kananmuna ala hyytyä!) koko ajan sekoittaen. Levitä seos piirakan päälle ja paista vielä 10-15 min. kunnes kuorrutus on saanut hieman väriä.





2 kommenttia:

  1. Onnea päättötodistuksen johdosta! Itselläni on vielä kaksi vuotta peruskoulua jäljellä. Olen sen verran utelias, että on pakko kysyä menetkö syksyllä lukioon vai ammattikouluun? Ihanaa kesälomaa sinullekkin ja herkullisen näköistä piirakkaa olet tehnyt! =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Napsu! Lukioon olen hakenut, kun en vielä tiedä mikä ammatti olisi minun juttuni :) Juu kiitos ! :) <3

      Poista